باید دوربین ضبط صدا و تصویر در دفاتر اسناد رسمی تا یکشنبه آینده نصب شود
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخشنامه ای از ادارات کل استانها خواست دفاتر اسناد رسمی تا پایان هفته هفته قوه قضاییه به دوربینهای ضبط صدا و تصویر مجهز شوند.
به گزارش فصل سوم؛ در دستورات اعلامی از سوی سازمان ثبت اسناد به دفاتر اسناددرسمی تکلیف شده که الزامی است دوربین ضبط صدا و تصویر را تا پایان هفته قوه قضاییه نصب کنند.
در مکاتبه مزبور آمده است:
با عنایت به جلسه مشترک کانون های استان اردبیل و آذربایجان غربی با حضور رئیس کانون سردفتر و دفتریاران اسناد رسمی مرکز در محضر ریاست عالی سازمان، دستور فرمایید مطابق مصوبه جلسه مورخ ۱۴۰۵/۳/۲۳ حداکثر تا پایان هفته قوه قضاییه نسبت به نصب دوربین و ضبط صدا مطابق شیوه نامه ابلاغی اقدام لازم معمول و نتیجه گزارش شود.
«راهکار ۱۴۲ سند تحول و تعالی قوه قضائیه: تفهیم مفاد اسناد مربوطه و قوانین و مقررات مرتبط به طرف یا طرفین معامله حین امضاء اسناد توسط سردفتر و درج انجام آن در اسناد تنظیمی و الزام دفاتر اسناد رسمی به ضبط صدا و تصویر و اجرای بند (پ) ماده (۳۴) آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و پیش بینی مسئولیت در نظام تخلفات برای سردفتر علاوه بر طرف معامله در قبال قصور یا تقصیر صورت گرفته در قرآیند امضاء استاد در صورت عدم ضبط یا اصلاح قوانین و مقررات مرتبط»
این دستور به امضای سیدصادق سعادتیان رسیده است.